De meerwaarde van een brochure

Print is not dead! In dit digitaal tijdperk waarin we overspoeld worden met allerlei informatie bewijst de klassieke brochure nog steeds haar nut. Investeren in een brochure is altijd een goed idee. Hieronder vertellen we je waarom.




Appelen & Peren Voor zij die twijfelen of drukwerk nog de moeite loont, het antwoord is ja. Volmondig. Omdat alles zich tegenwoordig in de digitale wereld afspeelt, kiezen veel bedrijven ervoor om enkel nog in te zetten op digitale media. Maar kiezen tussen online en offline communicatie is als appelen en peren vergelijken. Het is net belangrijk om ‘crossmediaal’ te adverteren. Zo versterken en ondersteunen de verschillende media elkaar onderling.


Duidelijk en gestructureerd Met een brochure kan je heel gericht en to the point communiceren. Haar taak is om te verduidelijken, te synthetiseren en te verhelderen. Het is de perfecte manier om jouw troeven te belichten. Een goede brochure is overzichtelijk en gestructureerd. Leescomfort is essentieel. Stel alles in het werk om het de lezer zo gemakkelijk mogelijk te maken. Zo ben je er ook zeker van dat de boodschap goed aankomt én blijft hangen.


Papier leest vlotter Dat een brochure tastbaar is, is een verademing in deze vluchtige tijden. Ze kan in alle rust gelezen worden, zonder afleiding. Onderzoek wijst uit dat we beter onthouden wat we lezen op papier. Digitaal lezen kost ons meer moeite. We vinden het ook fijn om iets vast te houden, te ruiken en te voelen. Een ander groot voordeel is dat een brochure ergens kan achterblijven, door verschillende kan handen gaan, … Bij online adverteren is het een pak lastiger om een blijvende indruk na te laten. Je bent altijd 1 klik van je doelgroep verwijderd.

Opvallen en indruk maken Een brochure is ook weer een kans om je te onderscheiden of om op te vallen. Ze geeft jou een professionele uitstraling, want het toont aan dat je moeite doet. Dat geeft jou ook meteen een concurrentievoordeel. De mogelijkheden om te variëren in vorm, formaat, papiersoort, lay-out, kleurgebruik, ... zijn eindeloos. Wie verrassend origineel of opvallend stijlvol uit de hoek komt, wordt daarvoor beloond. Mensen appreciëren dat.


Investeren in een brochure is vandaag dus zeker nog relevant. Op één voorwaarde, doe het goed. Hou het simpel en zorg dat tekst en beeld in evenwicht zijn. Zorg ook dat je afbeeldingen van een zekere kwaliteit zijn. Anders is het een gemiste kans. Dat is toch hoe wij het zouden aanpakken.


9 keer bekeken0 reacties

Gerelateerde posts

Alles weergeven