De meerwaarde van een conceptbeeld: val op in de massa

Bijgewerkt: feb 9

Je huisstijl is je visuele identiteit. Het geeft iets prijs over wie je bent en waar je voor staat. Het maakt jou herkenbaar en zorgt voor samenhang doorheen je communicatie. De belangrijkste huisstijlelementen zijn het logo, de typografie, het kleurgebruik en de vormgeving. Om jezelf echt helemaal op de kaart te zetten, kan je daar nog een conceptbeeld aan toevoegen. Een absolute meerwaarde, waar je jarenlang de vruchten van kan plukken.



Wat kan een conceptbeeld jou opleveren?

We leven aan een hoog tempo in een visuele wereld. Zonder een duidelijke visuele identiteit is het heel moeilijk om je van je concurrenten te onderscheiden. Opvallen bij je doelgroep is vandaag belangrijker dan ooit. Een conceptbeeld is daar de perfecte tool voor. Je kan een verhaal vertellen, een gevoel overbrengen en een zekere sympathie opwekken, waardoor je doelgroep voor jou supportert. Het kan je loyale klanten opleveren die je blindelings vertrouwen. Een goed conceptbeeld is krachtiger dan eender welke huisstijl Ook grafische vormgeving is onderhevig aan trends. Met een klassieke huisstijlmix is opvallen minder evident. Zélfs al heb je een unieke grafische stijl. Die kan vrij snel gedemodeerd geraken of bijgetreden worden door je concurrenten. Een beeld blijft véél gemakkelijker en langer hangen. Eén oogopslag volstaat om je boodschap kenbaar te maken. Het kan liefde op het eerste gezicht zijn.


Maar wanneer is een conceptbeeld geslaagd? Een conceptbeeld moet in de eerste plaats je doelgroep aanspreken. Je kan humor gebruiken, spelen met uitersten, associaties oproepen of je kan een unieke look & feel creëren met krachtige fotografie. Het kan echt vanalles zijn. Je conceptbeeld is geslaagd als je boodschap duidelijk is, als die meteen aankomt. Doordenkers zijn niet aan de orde, daar hebben mensen helemaal geen tijd voor.


Hoe wij te werk gaan om jouw merk een gezicht te geven Wij creëeren een sprekend beeld op basis van originele stockbeelden, met veel zorg geselecteerd op maat van jouw onderneming of organisatie. Daar gaat natuurlijk eerst een creatieve brainstorm aan vooraf. Mogen we echter een stapje verder gaan of heb je al een duidelijk beeld in je hoofd? Dan organiseren we een professionele fotoshoot en creëren we het beeld dat we voor ogen hebben helemaal zelf. Oneindig veel toepassingsmogelijkheden Eens je dat ene rake beeld hebt, kan je er een jarenlang mee uitpakken op diverse reclamedragers. Op een goed conceptbeeld staat geen houdbaarheidsdatum. Je kan het toepassen op drukwerk, op je sociale media, je website, als advertentie in magazines, op baanaffiches, enzovoort. Het is de investering méér dan waard.

Toevallig onze hobby Ons team heeft een jarenlange ervaring in het ontwikkelen van unieke looks. Wij ademen creativiteit en denken in beelden. Voor ons is een conceptbeeld creëren een van de leukste aspecten aan onze job. Dan mogen we eens creatief voluit gaan. Dat oprecht enthousiasme vertaalt zich in sterke, opvallende beelden en tevreden klanten. Want daar doen we het voor natuurlijk! ;-)

Ook graag uitpakken met een origineel conceptbeeld? Contacteer ons voor een prijsofferte of kom langs en vertel ons jouw verhaal.

Neem zeker ook eens een kijkje op onze website en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen. >> voorbeelden van conceptbeelden

21 keer bekeken0 reacties

Gerelateerde posts

Alles weergeven